Core - Strečink

Core trénink se stal v posledních letech jedním z nejužívanějších tréninků kondičních sportovců. Využívá se zejména jako varianta tréninku břicha.

Core (v překladu jádro) označuje svaly trupu v oblasti beder, pánve, břicha a kyčlí. Svaly středu těla se zapojují do každého pohybu, jsou zodpovědné za stabilizaci trupu při pohybu, udržují polohu a rovnováhu.

Ve středu těla jsou iniciovány všechny pohyby a nachází se zde těžiště těla. Pevný střed těla je potřebný pro zvládnutí nejen pohybů dynamických, ale i statických. Pevný střed těla podporuje silové schopnosti organismu. U Core tréninku se většinou využívají statická cvičení, která jsou prováděna ve výdrži od 15–60 s. Tyto cvičení vedou k zapojení hluboko uložených stabilizačních svalů. Vhodnými pomůckami jsou balanční podložky, gymnastické míče, bosu, TRX a overbally.

Core trénink je vhodný pro všechny věkové kategorie i výkonnosti. Toto cvičení je vhodné i jako po-rehabilitační. Při správném cvičení dochází k odstraňování různých svalových disbalancí, k odstranění bolesti zad, k obnovení správného držení těla, zvýšení kondice a pohyblivosti. Primárním cílem Core tréninku je zpevnění středu těla. Při tomto sportovním tréninku dochází k posilování hlubokého svalového systému, tedy svalů, které při běžném posilování do činnosti nezapojíte. Core trénink také pomáhá preventivně předcházet zraněním při sportovním výkonu, bolestem v zádech, zlepšuje držení těla a posiluje svaly pánevního dna.

Strečink, nepostradatelná součást sportovního výkonu a tréninku. Strečink pochází z anglického slova „stretch“ a znamená roztažení, napětí, napínání, natažení, rozpínání. Strečink je účinnou metodou, která přirozeně a šetrně připraví svaly i oběhový a dýchací aparát na zvýšenou zátěž nebo na běžné fungování lidského těla nebo jako účinná regenerace po sportovním výkonu.

Strečink zvyšuje výkonnost, udržuje pružnost svalů a šlach, předchází svalové nerovnováze ,vede ke správnému držení těla, správnému dýchání a účelnému i šetrnému pohybu zároveň. Zlepšuje kloubní pohyblivost a ohebnost celého těla. Snižuje tělesné napětí a uvolňuje celé tělo a působí preventivně proti svalovým a kloubním úrazům, především snižuje riziko tzv. tupých poranění – natrhnutí svalů, šlach a svalových úponů.

Tuto lekci je možné si obědnat u Mgr. Petry Kadlecové Dočekalové formou privátního tréninku ve Vámi stanovený čas. Do stabilního rozvrhu bude opět zařazena dle aktuálního zájmu.

Těší se na Vás Petra a Marek.

Na skupinové lekce pro dospělé u nás můžete využít MultiSport kartu.

multisport_karta